vrijdag 15 november 2013

Weervrouw Sabine Hagedoren: 'Je kan niet de richting van de wind bepalen maar wel de stand van de zeilen'


Weervrouw Sabine Hagedoren: 'Je kan niet de richting van de wind bepalen maar wel de stand van de zeilen'

Sabine Hagedoren is de weervrouw op de Vlaamse zenders van de vrt.

Ze is afgestudeerd als licentiate scheikunde aan de voormalige Universitaire Instelling Antwerpen (UIA).

Zeven jaar lang was ze lerares wetenschappen in het secundair onderwijs, tot ze in 1997 die job opgaf om voltijds weervrouw te zijn.

Op 15 november 2013 presenteerde Sabine Hagedoren in onderstaand filmpje en foto's het weer voor Vlaanderen.


Sabine Hagedoren: Soms vaar ik met volle zeilen, snel en gemakkelijk.

Soms ga ik in de wind liggen, dan kom ik geen meter vooruit maar kan ik wel wat uitrusten.

Soms vaar ik tegen de wind in, dat is hard werken en dikwijls overstag gaan maar oh zo fijn als ik mijn bestemming bereik.

Als je iets wilt bereiken in het leven moet je er iets voor doen en tegenslag kom je nu eenmaal tegen.

Sommige dingen heb je zelf niet in de hand.

Dit spreekwoord gaat voor mij vooral over het leren roeien met de riemen die je hebt.

Elk van ons heeft zijn kwaliteiten naast zijn lastige trekjes en het is niet altijd even gemakkelijk varen in onze complexe maatschappij met tal van regeltjes.

Soms loopt het helemaal fout, ook bij mij, maar dat is zeker niet het einde van de wereld omdat ik er geen ramp van maak.

Ik weet dan dat ik niet goed bezig ben en een andere richting uit moet.

Dan moet ik bijsturen en dat moet ik zelf doen, dat kunnen anderen niet voor mij.

Af en toe komen vooropgestelde doelen dichterbij, af en toe komen dromen uit en dat geeft me dan energie om verder te gaan, aldus Sabine Hagedoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten