woensdag 6 november 2013

Weervrouw Sabine Hagedoren: "Ik wil er goed uitzien"


Weervrouw Sabine Hagedoren: "Ik wil er goed uitzien"


Sabine Hagedoren staat dit jaar 20 jaar voor de camera het weer te presenteren.

En op die tijd is er veel veranderd bij de TV: "Vroeger moest ik mijn eigen kledij uitkiezen, dat ging vaak totaal mis."

"Vroeger hadden we geen stylist en moest ik zelf mijn outfit samenstellen. Als ik terugblik op wat ik vroeger uit de kast toverde, dan is dat soms tenenkrommend!


Pijnlijk of niet, ik herbekijk mijn uitzendingen bijna altijd, omdat ik eruit kan leren. Qua lichaamstaal, maar ook qua taalgebruik. Je even verspreken of in de lach schieten is bij ons uit den boze", aldus de sexy weervrouw Sabine Hagedoren in TvFamilie.

"Ik lig er niet echt wakker van dat ik al een bepaalde leeftijd heb bereikt (Sabine Hagedoren is geboren op 26 juni 1968 en werd dus 45 jaar).

Ik probeer mij wel goed te verzorgen, want los van het feit dat ik op tv kom, vind ik het belangrijk om mij fit en gezond te voelen en er goed uit te zien. Zoals elke vrouw, denk ik. Daarom ga ik ook tennissen."


Het is dus alweer precies twintig jaar geleden dat Sabine Hagedoren als weervrouw aan de slag ging bij de VRT. Eén-omroepster Andrea Croonenberghs bedankte haar daarom met bloemen voor zoveel jaren inzet.

In 1993 vervoegde de jonge mooie weervrouw Sabine Hagedoren, nog met lang haar en kapsel, het toenmalige team van weervoorspellers  op de VRT die na het pensioen van Armand Pien werden ingeschakeld.

Sinds 1997 bleven alleen Sabine en Frank Deboosere over voor het weer, hot. Met hart en ziel houden beide afwisselend hun dagelijks weerpraatje op Eén en bij verschillende radionetten.

Sabine Hagedoren was ontzettend blij met deze verrassing: 'Heerlijk dat Eén hieraan dacht. Ik wist zelf dat het rond deze periode was, maar heb er vanmorgen niet speciaal aan gedacht.

En ja, ik doe het nog altijd heel graag en met evenveel enthousiasme als in het begin. Het is echt een droomjob voor mij. Op naar de volgende twintig jaar!'
 
Geregeld komt de rondborstige weervrouw Sabine Hagedoren in het journaal uitleg geven bij extreme weer gebeurtenissen, zoals op deze foto's en video van 2 augustus 2013.
 
Samen met Annelies van Herck nam Sabine het zomers weerbericht voor Vlaanderen door met uitleg over de grote hitte.

KVCV en KVIV organiseren in samenwerking met Technopolis voor de 9de maal de grote wetenschapsquiz. Kom toetsen wat je je nog herinnert van de schoolbanken en redeneer mee over de strikvragen van de wetenschap.

Het gaat van ludieke weetjes in de huis-, tuin- en keukenwetenschappen tot astrologische kennis en geschiedkundige ontdekkingen.

De ene keer heb je parate kennis nodig, de andere keer zul je diep in je geheugen moeten graven naar kennis vanop de schoolbanken. En er zijn als vanouds ook weer de "praktische" proeven, door het Technopolis-team.

De presentatie zal opnieuw vakkundig verzorgd worden door Sabine Hagedoren.

Op 22 november 2013 18:00 - 23:00  in Technopolis, Mechelen

Vanaf 18u is Technopolis speciaal geopend voor de deelnemers van de quiz (het bezoek is in de prijs inbegrepen). Wie weet vindt u er nog wel handige tips voor tijdens de quiz! Vanaf 19u30 begint dan de quiz zelf.

Inschrijvingen gebeuren per ploeg van maximum 5: geef duidelijk je ploegnaam en de deelnemers. De prijs is ook per ploeg.

Gelieve na registratie het inschrijvingsbedrag (€15 voor leden van KVIV en partners, €20 voor KVCV-leden en anderen) te storten op rekeningnummer 390-0568404-39 van de KVIV-Jongeren met vermelding van de datum van de activiteit.

Van Mendeljev tot Mechelen met presentator Sabine Hagedoren

Als voorproefje op de wetenschapsquiz 9de editie, test je wetenschapskennis! Tot 22 november 2013 voor een echte competitie!

1. In welke eenheid wordt de lichtsterkte uitgedrukt?
2. Wie herinnert zich nog de trekbommetjes uit zijn jeugdjaren? Door aan het touwtje te trekken spatte het bommetje uit elkaar met een luide knal. Ze kwamen oorspronkelijk uit China en waren initieel geladen met buskruit. Dit explosieve mengsel bevat naast houtskool en zwavel ook een oxiderend bestanddeel. Welk bestanddeel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten